Trivsel på Tværs
OM KAMPAGNEN
Picture


​Trivslingerne


​Trivslingerne er ikke bare 3 små sjove figurer – der ligger meget mere bag!
​

Trivslingerne – hvem er de, og hvorfor?
​


TALER DIREKTE TIL FØLELSERNE
De søde og sjove Trivslinger har bl.a til formål at tale direkte til folks følelser.
Det er nemlig her, at kommunikation for alvor bliver effektivt!

"Ingen mennesker husker fakta, med mindre de bliver serveres med følelser!"

Trivslingerne skal få os til at smile og le, til at græde og føle os sørgelige, og ikke mindst,
​få os til at huske, at med gode venner kan vi klare det meste!

Det er når vi lykkes med at kommunikerer følelser, at vi kommunikerer noget folk husker – i lang tid efter! 


TRIVSLINGERNE SOM LOGO
Trivslingerne fungerer som logo for kampagnen Trivsel på Tværs, og vil dermed også fungerer som front-figurer i hele jeres indsats.
De findes både som stillestående logo, animeret logo og har egne animationsfilm I kan bruge til at udbrede jeres budskab via de sociale medier.

De har en lang række opgaver, som skal koge et komplekst budskab ned til noget kompakt
som kommunikerer hurtigt og præcist. Opgaverne er:

- At være genkendelige
 - At kommunikerer trivsels-indsatsen
- Kommunikerer de vigtigste elementer i at få børn i god trivsel



DEN GODE BØRNEGRUPPE
Uanset hvilken trivselsposition et barn er i, så kan man stadig være gode venner,
​og børn i rød trivselsposition kan stadig være gode kamerater.

Det er vigtigt, at der støttes op om venskaberne, specielt i de perioder hvor det er svært.
Og støttes børnegruppen, så er det nemmere at få et barn tilbage i god trivsel.

Trivslingerne er ligeledes med til at vise forældre til børn i grøn trivselsposition, at mistrivsel ikke smitter!
Og de har faktisk en vigtig rolle i at sikre, at alle børn er i god trivsel – ikke mindst for deres eget barns skyld!

Logoet viser, at der ikke er noget stærkere end det gode venskab, og det
illustrere samarbejde – ikke blot blandt børnene, men også blandt forældrene.

​
RØD, GUL, GRØN
Farverne Rød, Gul og Grøn er centrale i den indledende kommunikation af et barns trivselsposition.

I TOPI bruges farverne som et kommunikationsværktøj internt blandt de fagprofessionelle for hurtigt
at spore sig ind på jeres oplevelse af et barns trivsel.

Farverne rød, gul og grøn kommunikerer meget effektivt, men kan også opleves meget voldsomt,
specielt hvis dit barn er i rød position.

I kampagnen har vi arbejdet meget med netop dette.
Brugen af farverne har en logisk og professionel forklaring, og effekten er tydelig
– I bliver som fagprofessionelle hurtigere til at opspore mistrivsel.

Ved at bruge farverne direkte i logoet, og ved at koble dem sammen med et ubrydeligt
venskab mellem de tre Trivslinger, "aftabuiserer" vi brugen af farverne.



TILBAGE TIL KAMPAGNEN

Jeg vil gerne høre mere! Ring eller skriv idag:

Kontakt Søren Fleng idag på
hej@animeretkampagne.dk eller ring på +45 2814 5727
Se vores andre animationskampagner på animeretkampagne.dk

​Alt materialer er © 2016 - 2020 Happy Flyfish Rights ApS | Om kampagnen | Kommunelogin